Saturday 13 August 2011

Co mi NEchybí

Ač mi to vůbec nepřijde, tak už pomalu se to nachyluje... Jen 2 pracovní týdny a hurá domů. Někdy mě napadnou myšlenky, co mi tu chybí? Chuť tradičního českého jídla či nějaké pocity, ale řikám si, že jsem tady jen na chvilku, a že to je v pořádku a nic mi vlastně ani nechybí. Ale rozhodně se těším na domov v některých záležitostech.

Včera navečer jsem měl možnost navštívit setkání Ineer Wheel clubu, což je mezinárodní organizace pro ženy zaměřující na sociální témata a jejímž cílem je rozvoj společnosti v různých oblastech života (např. rovnoprávnost žen, vzdělání dětí, pomoc handicapovaným, životní prostředí,...). Během řeči presidentky tamního dictrictu (kam spadá několik poboček) jsem si trochu ponořil do spleti myšlenek a postesknul...

Cíl její řeči byl jasný: rozvoj, růst, kvalita - s větším dopadem na společnost. Ta žena mluvila o tom, jak členky musí to a to, tak aby zkvalitňovaly jejich aktivity, že musí v příštím období zlepšit propagaci, aby rozšířily členskou základnu, a mohli založit dalších 5 nových poboček, a že musí zvyšovat počet aktivit a projektů, ve kterých jsou zaivolvovaní, atd... Tak, aby naplňovaly cíl jejich organizace, a ani se u její řeči nebála použít slovíčko musí, místo mají!

Během její řeči jsem si vzpomněl na svou krásnou vlast. Respektivě na myšlení lidí u nás doma. Jak tady někdy (někdy i hodně) postrádám evropské chápání, tak v tomto případě mi naše české myšlení rozhodně nechybí. Touha růst, dělat dobré věci, vylepšovat a věnovat se více správným aktivitám. Pozitivně myslet, vidět příležitosti, hledat nejprve to dobrý, začínat vždy těmi silnými stránkami při hodnocení a vytváření vlastní SWOT analýzy. Zato u nás začíníme naopak u těch slabých stránek a hrozeb, vyslovovaly hned první myšlenky způsobu "jak to nepůjde" a co nám stojí v cestě. Místo toho, abychom se podívali na konec, na cíl, jak to má vypadat, či jaké by to mělo být jednou, a až následně se podívali na konkrétní kroky, které musíme udělat a překonat...

Při pohledu nad celou tímto zamyšlení, mi tady toto doma vážně nechybí . Tento způsob myšlení hluboce oceňuji na lidech zde a hodnotím jako jedno velké pozitivum indické mentality. Proto, jsem pocítil jako nutnost osobně pochválit a podpořit madam prezidentku. A tajně si přát, abych si z této vlastnosti něco taky vzal a ponaučil se (ikdyž jen dle zhodnocení samotného nadpisu, to bude asi trvat delší dobu...).

2 comments:

  1. S tím způsobem myšlení si to vystihl velmi přesně. Dle mého je to spíš výsada čechů než celkově evropy a kořeny takového přemýšlení vidím v komunismu. Jinak pěkný texty a doufám, že nahodíš i nějaká další fota. Jáchym

    ReplyDelete
  2. Děkuji Jechu za komentář a taky za ozvání:)

    Zde je link na pár fotek (kdyžtak jukni na profil, co mám i další alba spřístupněná):
    https://picasaweb.google.com/115944107295530782353/JalandharNo1

    ReplyDelete